Ez lesz az első villanyautód? Zavaros ez a sok csatlakozó, töltő, app, és kártya? Azt sem tudod eszik vagy isszák a kilowattot, pláne a kilowattórát? Félsz a téli hatótávtól? Nem érted miért csökken a hatótáv esőben, hidegben, vagy rosszabb úton?
Semmi gond, jó helyen jársz!
A VAP anyaoldala, a Villanyautósok.hu Magyarország egyik legrégebbi elektromobilitással foglalkozó lapja, és legnagyobb villanyautós közössége. Sok cikkünk, segédletünk van a témában – ezeket alább szedtük csokorba neked.
Van még valami amit nem értesz, de nem írtunk róla? Írj nekünk az oldal alján található kapcsolati űrlapon, és segítünk!
Szakzsargon és technika
kW vagy kWh?
Tudj meg többet az elektromos autódról
Az elektromobilitás jogi szabályozása Magyarországon
Nissan Leaf e-Pedal
Mit ér az e-Pedal, ha Tesla?
Szegény ember Teslája – Hyundai Ioniq Androidos fejegység okosítása
Túlbecsüljük a hőszivattyús fűtés jelentőségét?
Tippek és vásárlási tanácsok
Hogyan válasszunk villanyautót racionálisan?
Megéri villanyautóra váltani?
Megéri-e használt elektromos autót venni?
Elektromos autó ellenőrzése vásárlás előtt
Megéri villanyautóra váltani a pizzafutárnak?
Használt BMW i3 – vásárlási útmutató
Használt Hyundai Ioniq – vásárlási útmutató
Használt Nissan LEAF – vásárlási útmutató
Használt villanyautót vennék! Leaf vagy Ioniq?
Használt Renault Zoe vásárlási útmutató
Új villanyautó vagy használt Tesla?
Akku
Tényleg hasznos vagy csak mítosz az akkumulátor kalibráció?
Hogyan lesz hosszú életű a villanyautóm akkuja?
Meddig bírja a villanyautók akkumulátora?
Mikor kell cserélni a villanyautók akkumulátorát?
Így ne nyírd ki a villanyautód akkumulátorát!
Mennyit romlik a Nissan Leaf akkumulátora 2 év és 61 ezer km után?
Meglepő tények a Hyundai Ioniq akkujáról
Töltés
Mi az az EVSE?
Szabad-e villanyautót tölteni „éjszakai” áramról?
Így használd az elektromos autód töltőkábelét
Mit tegyünk, ha az AC töltő nem engedi el a töltőkábelt?
Mennyire gyors a villanyautók töltése?
Miért tölt lassabban a villanyautóm télen?
Mennyibe kerül a villanyautó töltés?
Milyen applikációkra van szüksége egy villanyautósnak?
Legfontosabb alkalmazások elektromos autó töltéshez
Hogyan lehet villanyautós-barát egy szálláshely?
Így lesz a villanyautó töltése gyorsabb, mint benzint tankolni
Miért nem tölt 50 kW-tal az 50 kW-os DC töltő
Ez a baj a 22 kW-os AC gyorstöltéssel
Minden a hatótávról
Miért fogyaszt olyan sokat az autópályán az elektromos autó?
Elektromos autó használata télen
Erre figyelj, ha hidegben villanyautózol
Fontos a légellenállás! Villanyautóknál meg különösen
Így megyünk hosszabb útra villanyautóval
Nissan Leaf 40 kWh fogyasztása télen
Így maximalizálható egy villanyautó hatótávja
Ezért mennek lassan a villanyautósok az autópályán
Elektromos autó tesztek
Villanyautó teszt: Audi e-tron 55 quattro
Villanyautó teszt: BMW i3 42 kWh (120 Ah)
Villámteszt: Citroën ë-C4
Villanyautó teszt: DS 3 Crossback E-Tense
Villanyautó teszt: Jaguar I-Pace EV400 AWD
Villanyautó teszt: Honda e
Villanyautó teszt: Hyundai Ioniq electric (38 kWh)
Villanyautó teszt: Hyundai Kona electric
Villanyautó teszt: Hyundai Kona electric második kör
Kia e-Niro, az elektromos családi autó
Villanyautó teszt: Kia e-Niro Long Range (64 kWh)
Villanyautó teszt: Kia e-Niro 2020 & UVO app
Villanyautó használt teszt: Kia Soul EV
Villanyautó teszt: Mercedes EQC 400 4MATIC
Elektromos autó teszt: MINI Cooper SE
Villanyautó használtteszt: Nissan LEAF 24 kWh Gen1
Villanyautó teszt: Nissan Leaf e+ 62 kWh
Villanyautó teszt: Opel Corsa-e
Villanyautó teszt: Peugeot e-208
Villanyautó teszt: Peugeot e-2008
Villanyautó teszt: Tesla Model 3 SR+ (facelift)
Villanyautó teszt: Tesla Model X P100D
Villanyautó teszt: Volkswagen e-Crafter
Villanyautó teszt: Volkswagen ID. 3 1st Edition PRO 150 kW