Kezdő vagyok, segíts!

Ez lesz az első villanyautód? Zavaros ez a sok csatlakozó, töltő, app, és kártya? Azt sem tudod eszik vagy isszák a kilowattot, pláne a kilowattórát? Félsz a téli hatótávtól? Nem érted miért csökken a hatótáv esőben, hidegben, vagy rosszabb úton?

Semmi gond, jó helyen jársz!

A VAP anyaoldala, a Villanyautósok.hu Magyarország egyik legrégebbi elektromobilitással foglalkozó lapja, és legnagyobb villanyautós közössége. Sok cikkünk, segédletünk van a témában – ezeket alább szedtük csokorba neked.

Van még valami amit nem értesz, de nem írtunk róla? Írj nekünk az oldal alján található kapcsolati űrlapon, és segítünk!

Szakzsargon és technika

kW vagy kWh?

Tudj meg többet az elektromos autódról

Az elektromobilitás jogi szabályozása Magyarországon

Nissan Leaf e-Pedal

Mit ér az e-Pedal, ha Tesla?

Szegény ember Teslája – Hyundai Ioniq Androidos fejegység okosítása

Túlbecsüljük a hőszivattyús fűtés jelentőségét?

Tippek és vásárlási tanácsok

Hogyan válasszunk villanyautót racionálisan?

Megéri villanyautóra váltani?

Megéri-e használt elektromos autót venni?

Elektromos autó ellenőrzése vásárlás előtt

Megéri villanyautóra váltani a pizzafutárnak?

Használt BMW i3 – vásárlási útmutató

Használt Hyundai Ioniq – vásárlási útmutató

Használt Nissan LEAF – vásárlási útmutató

Használt villanyautót vennék! Leaf vagy Ioniq?

Használt Renault Zoe vásárlási útmutató

Új villanyautó vagy használt Tesla?

Akku

Tényleg hasznos vagy csak mítosz az akkumulátor kalibráció?

Hogyan lesz hosszú életű a villanyautóm akkuja?

Meddig bírja a villanyautók akkumulátora?

Mikor kell cserélni a villanyautók akkumulátorát?

Így ne nyírd ki a villanyautód akkumulátorát!

Mennyit romlik a Nissan Leaf akkumulátora 2 év és 61 ezer km után?

Meglepő tények a Hyundai Ioniq akkujáról

Töltés

Mi az az EVSE?

Szabad-e villanyautót tölteni „éjszakai” áramról?

Így használd az elektromos autód töltőkábelét

Mit tegyünk, ha az AC töltő nem engedi el a töltőkábelt?

Mennyire gyors a villanyautók töltése?

Miért tölt lassabban a villanyautóm télen?

Mennyibe kerül a villanyautó töltés?

Milyen applikációkra van szüksége egy villanyautósnak?

Legfontosabb alkalmazások elektromos autó töltéshez

Hogyan lehet villanyautós-barát egy szálláshely?

Így lesz a villanyautó töltése gyorsabb, mint benzint tankolni

Miért nem tölt 50 kW-tal az 50 kW-os DC töltő

Ez a baj a 22 kW-os AC gyorstöltéssel

Minden a hatótávról

Miért fogyaszt olyan sokat az autópályán az elektromos autó?

Elektromos autó használata télen

Erre figyelj, ha hidegben villanyautózol

Fontos a légellenállás! Villanyautóknál meg különösen

Így megyünk hosszabb útra villanyautóval

Nissan Leaf 40 kWh fogyasztása télen

Így maximalizálható egy villanyautó hatótávja

Ezért mennek lassan a villanyautósok az autópályán

Elektromos autó tesztek

Villanyautó teszt: Audi e-tron 55 quattro

Villanyautó teszt: BMW i3 42 kWh (120 Ah)

Villámteszt: Citroën ë-C4

Villanyautó teszt: DS 3 Crossback E-Tense

Villanyautó teszt: Jaguar I-Pace EV400 AWD

Villanyautó teszt: Honda e

Villanyautó teszt: Hyundai Ioniq electric (38 kWh)

Villanyautó teszt: Hyundai Kona electric

Villanyautó teszt: Hyundai Kona electric második kör

Kia e-Niro, az elektromos családi autó

Villanyautó teszt: Kia e-Niro Long Range (64 kWh)

Villanyautó teszt: Kia e-Niro 2020 & UVO app

Villanyautó használt teszt: Kia Soul EV

Villanyautó teszt: Mercedes EQC 400 4MATIC

Elektromos autó teszt: MINI Cooper SE

Villanyautó használtteszt: Nissan LEAF 24 kWh Gen1

Villanyautó teszt: Nissan Leaf e+ 62 kWh

Villanyautó teszt: Opel Corsa-e

Villanyautó teszt: Peugeot e-208

Villanyautó teszt: Peugeot e-2008

Villanyautó teszt: Tesla Model 3 SR+ (facelift)

Villanyautó teszt: Tesla Model X P100D

Villanyautó teszt: Volkswagen e-Crafter

Villanyautó teszt: Volkswagen ID. 3 1st Edition PRO 150 kW